fredag 9 augusti 2013

Slut i kropp & själ

Då har man hunnit vara i Stockholm, flyttat, packat upp och nu är vi nästan helt iordning i vår nya lya. Jag är slut i kropp och själ för att inte tala om psyket. Varit själv med 2 barn i alldeles för många dagar känns det som. Speciellt när en är i 2års trotsen och den andra negativ och ska tjafsa om precis allt. Härligt. Ibland undrar jag hur jag ska klara av Champagne + en liten. Men kan alla andra kan väl jag. Ser fram emot att det ska bli lite lugnare här hemma. Jag behöver det. Just nu håller huvudet på att explodera och känner att jag skulle behöva en några timmar eller så ledigt från att vara mamma.
Jag har blivit sjukskriven på 100% men läkaren som jag gått till här i Simrishamn tror inte att FK kommer godkänna mina sjukskrivningar. Känns mindre kul att höra men jag vet ju att risken finns. Men då kommer jag minst sagt överklaga och skicka in alla papper som jag bara kan. Jag vet att graviditet inte är en sjukdom, men är det meningen att man ska gråta av smärta efter att ha varit ett par timmar på sin arbetsplats?
Har i allafall fått ordning på mycket annat, som ny MVC och barnmorska, fått förskoleplats till Champagne med inskolning på tisdag om jag nu hade fått alla papper. Men posten har inte riktigt fungerat tillfredsställande. Men nu börjar lite post trilla in så hoppas att det snart rullar på fint.
I övrigt väntar jag mest på massa besked från FK. Inte så att det går i någon raketfart.
Fredag kväll och den har spenderats åt att ta duster med barnen, tvätta fönster osv. Fredagsmys? Nej skulle inte tro det. Välkommen lördag säger jag just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar