lördag 27 juli 2013

Bara rörigt

Egentligen inget nytt som hänt just nu. För första gången är värmen besvärande för mig, vilket den aldrig varit förr. Men det är väl så när man är en tjockis mitt i sommaren.
Allt känns väldigt rörigt och jag känner inte att jag är i fas med allt som behöver ordnas. Jag har inget nytt MVC och vi flyttar den 1:a augusti. Nu när jag är i Sthlm ska jag ringa på onsdag då jag kan be mamma ta hand om lillan så jag får ringa i lugn och ro. Ligger efter med alla jäkla papper till försäkringskassan. Känns som det är ett berg av papper som ska skickas in. Har fått in mina papper ang sjukskrivningen men inte mina papper så det kan börja räkna ut mitt SGI eftersom mina chefer inte varit speciellt snabba på att fylla i dem. Hatar när jag måste ha andra som ska fylla i papper åt mig, går liksom inte lika snabbt. Sen har min chef fyllt i mitt omplaceringspapper för att jag försöker få havandeskapspenning det skickade hon in i fredags men då är ju min del av ansökan med. Suck! En jäkla soppa. Det jag oroar mig mest för är att inte få rätt till någon ersättning, verken sjukpenning eller havandeskapspenning. Tänker nämligen inte jobba tiden ut. Räcker med ett barn som inte ville stanna tiden ut i magen. Usch allt känns bara jobbigt just nu.
I övrigt hade jag hoppats på att jag skulle hinna till Ullared under sommaren men vet sjutton om det blir av men får hoppas att man kanske hinner dit innan oktober. Har inte heller hunnit ta tag i att åka med barnvagnen till babyproffsen eller barnens hus för att höra mig för om reservdelar samt ståplatta. Redo för en bebis känner jag mig inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar