måndag 19 augusti 2013

Bebis får gärna komma ut

Livet rullar på. Kanske inte alltid som man önskar men tiden den går, men börjar känna att bebisen gärna får titta ut nu. Vet inte hur mycket mer min kropp och jag orkar. Ryggen är riktigt illa, kan inte sitta, gå eller stå för länge, vad gör man då liksom?
Champagne är inskolad på nya dagiset och det går fint. Sen finns det alltid för och nakdelar med det nya. Inget som Champagne tänker på men jag som förälder. Men det är mer fördelar här samt att mycket är nog vanesaker.
Imorgon ska vi åka till Malmö och säga hejdå och hämta sista sakerna på Champagnes gamla dagis. Blir även att träffa några jag saknar. Så blir mycket fika och kanske lite shopping med. Man får ju passa på när man är i storstaden. Behöver nya mammaleggins efter att nött ut 2 par och lillan kan behöva lite nya byxor hon med. Får se vad vi finner. Är ju Malmöfestival med.
Vi har kommit helt iordning i lägenheten och nu väntar jag bara besked från FK om allt. Men det bara dröjer och dröjer. Håller mina tummar för det positiva besked.
Vet inte riktigt vad man ska spendera dagarna med. Försöker ta någon liten promenad var dag men hade varit skoj med sällskap någon gång. Får höra på MVC om de har föräldrakurs eller dylikt så man kan få kontakt med lite nya männsikor.
Mitt humör är svajigt, säkert pga hormonerna i kroppen, men det är jobbigt. Allt är faktiskt jobbigt precis nu. 9 veckor kvar låt tiden skynda på. Faktiskt exakt 60 dagar kvar idag.
Jag har börjat bli illamående, få svettningar och känner mig yr och konstig. Hoppas att det beror på graviditeten så inget annat spökar i kroppen.
Nej nu ska jag se om det blir någon middag i kväll eller inte. Varför skaffar man en ugn utan varmluft funktion, gud vilken tid det tar!
Bilden är tagen v 30+4 idag är jag i v 31+2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar