tisdag 23 juli 2013

Glukosbelastning

Tidig morgon blev det idag då inte ens dottern hade hunnit vakna. Kanske inte så konstigt när hon valde att somna först vid 23.30...envisaste ungen ever. Efter att kommit iväg till dagis var det bara raka vägen till MVC och ett stort glas socker och citron dricka till frukost. Smått illamående blev man men inga problem med att få ner det i allafall. Som tur var fick jag träffa barnmorskan under mina 2 timmars vänta. Hade en ny då min var på semester. Synd att jag inte fick henne från början. Kändes så mycket trevligare och omtänksam än min nuvarande.
Hade gått upp 1 kg sedan mitt senaste besök så nu ligger jag på +12kg. Föder jag när jag är beräknad och lägger på mig det där 0,5kg per vecka så blir det ytligare 7,5kg jag kommer gå upp. Hoppas absolut på lite mindre men det återstår att se. Rör mig i allafall lite mer nu när jag inte jobbar så mycket.
Hade lågt blodtryck så det fanns risk för yrsel och svimmningskänsla. Hjärtljuden var jättefina och en och en annan spark kom medan vi lyssnade. Hjärtljuden låg på 140. Mitt SF mått var 27 så det stämmer ju perfekt. Fick ny läkartid med men först den 23/8. Inte bra!
Mitt järnvärde fortsätter att vara perfekt utan några järntillskott. Mitt blodsockervärde däremot var extremt lågt 3,3 hamnde det på. Men inget de tänkte utredda så får väl bara äta något extra om jag känner mig hängig och trött. Nu är nästa besök den 22/8 men jag får försöka hitta en MVC i Simrishamn för det känns lite långt att åka till Malmö för mina kontroller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar