måndag 22 juli 2013

Flytt

Så blev lägenheten såld. Och utflytt ska ske snabbt. Redan 1:a augusti faktiskt. Så här är sommaren med riktig värme och jag behöver packa ner vårt bohag i kartonger. Flytta vill jag men stressa nej tack.
1 vecka kvar i Malmö, det är ingenting. Sen blir det några dagar i Sthlm följt av att åka hem till vår nya lägenhet (som jag inte kommer se förrän dess) i en ny stad. Jag kommer med andra ord missa själva flytten. Champagne kommer få ett eget rum och bebis får bo inne hos oss till en början.
Har rensat och plockat uppe på vinden, hittade alla gamla bebiskläder och kan inte förstå hur små de är när de föds. Känns som en evighet sedan Champagne var så liten.
Bebben sparkar allt mer och mer och jag har sjuka sammandragningar som gör ont och börjat få som mensvärk smärtor lite då och då. Gillar inte det. Hoppas att allt ska lugna ner sig när vi kommit till rätta i den nya lägenheten.
Imorgon är det nytt MVC besök med glukosbelastning...urk! Ibland önskar jag att Malmö inte hade glukosbelastning som en obligatorisk del under graviditeten men det är klart skönt att slippa ta extra prover vid var besök.
Nä om man skulle återvända till köket och packningen och städningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar