onsdag 10 juli 2013

5:e juli

Ja 5:e juli var dagen då blivande pappan kunde känna bebisen leva rövare i magen för första gången. Sen jag gick ner i arbetstid så känner jag själv bebisen så mycket mera. Härligt att slippa oroa sig om den lever som den ska där inne för det gör den verkligen. Sparkar ibland så hela magen rör sig.
Har köpt de första plaggen till liten också. Tar det lugnt med shoppandet då de växer så snabbt, har en hel del kvar sedan Champagne och så vet vi ju inte vad det är för filur som lurar där inne. Av någon anledning kallar jag bebisen för han. Börjar verkligen längta efter att den ska kika ut även om jag gärna ser att den till skillnad från sin syster stannar tiden ut (ungefär).
Håller fortfarande tummarna för lägenhets försäljning. Han som kikade på lägenheten försöker pressa priset men vi har sänkt den med det vi kan tänka oss får vi se hur desperat han blir. Jag hoppas hoppas hoppas. K var och tittade på en 3:a i Simrishamn idag som vi hade kunnat ta över från 1/8. En trea låter kanske inte så stort men bor man i en liten 2:a på 4:e våningen utan hiss så är det bra nog för oss till en början medan man i lugn och ro kan börja titta på hus.
Känner att jag har massa frågor till FK så behöver verkligen ta tag i att ringa dem. Känner mig verkligen förvirrad vad det gäller allt från föräldrapenning på bebis och även Champagne och vad gäller vid semester och sjukskrivning? Nä mycket frågor i huvudet just nu. Brukar tyvärr inte bli klokare efter att pratat med FK. Men man får ge det ett försök.
Idag är första dagen då jag verkligen känner mig ledig. Sov till jag vaknade av mig själv 8.30 (haha, märks att man är van att gå upp tidigt). Fikat med Cicci och nu ikväll ska jag vara en riktig hemma fru med grekisk matlagning och muffinsbak.
Champagne är hos sin farfar så här är det mer än lugnt. Saknar dock mitt lilla yrväder även om man njuter av den lugna tillvaron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar