torsdag 4 juli 2013

Sjukskriven

Då har man fått en 75% sjukskrivning vilket innebär arbeta 2 tim om dagen. Jag har dock sagt till min arbetsgivare att jag kan vara ledig flera dagar och jobba 4 tim om dagen vid behov, vilket det givetvis är under sommar och semester tid. Så nästa vecka är jag lediga alla dagar utom 1 för att sedan jobba mer veckan där på. Hoppas jag ska kunna varva ner och njuta lite av att vara gravid och inte bara tycka att det är pest och pina denna gången. Vill njuta lite ju!
Idag hade jag visning av lägenheten, gud vad jag håller tummarna!! Någon gång ska väl turen vända. Jag stressar på här hemma med massa tvätt, trött dotter som fått gå och lägga sig och imorgon är det packning inför en weekend i Småland.
Mitt MVC besök gick för övrigt bra. Bra järnvärde men hon tyckte att jag hade gått upp mycket i vikt. Ja vad ska man säga? Första veckorna behövde jag äta konstant för att inte må illa och när det väl har lagt sig kan man knappt röra sig för det gör för ont. Försöker gå lite mer nu när jag inte står i butiken i 8 tim. Tycker personligen inte att jag lagt på mig någon annanstans på kroppen än över just magen och om inte mina kollegor ljuger för mig så tycker de detsamma.
Känner den lill* allt mer och mer men var gång sambon ska känna så slutar bebisen röra sig eller så sprkar den inte hårt nog. Lite trist.
En liten magbild från v 23+4.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar