fredag 18 oktober 2013

Today is the day


Jaha så var vi då på BF dagen. Inte en bebis så långt man kan skymta eller känna. Inga värkar, inga tecken på att något skulle vara på G. Visst dagen är inte slut men en sak är jag säker på, ingen bebis kommer idag. Tycker det kommer tecken som visar på att det skulle kunna vara något på gång och lika snabbt försvinner dessa tecken. Uppmuntrande värre.
Jag kan dock tycka att magen har sjunkit en del, men mer kan den. Jag har börjat må fruktansvärt illa. Kan inte äta något utan att det står mig upp i halsen och nästan mer därtill. Har druckit lite blåbärssoppa, gjorde inte saken värre men inte bättre heller. Men kanske om man skippar maten och lever på blåbärssoppa?? Jag vet man bör äta men jag orkar seriöst inte må så här illa. Värre än början på graviditeten.
Ringde MVC med förhoppning om en ny hinnsvepning idag. Givetvis var min BM ledig och den andra BM (ja det finns bara 2), hade knökfullt annars hade hon kikat på mig. Så här sitter jag i dessa ständiga mjukiskläderna, värkande rygg, stödstrumpor och känner mig så oattraktiv så det inte ens att sätta ord på det.
Jaja, den andra barnmorskans tips till mig var vila, vila och ännu mer vila, bara ta det lugnt och INTE
tänka på hur gärna jag vill att bebisen ska komma. Utan släppa tankarna på det. Lättare sagt än gjort säger jag lite bittert. Får väl bli en helg med mycket vila samt någon form av sysselsättning som får mig att tänka på annat än bebisen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar