måndag 14 oktober 2013

Hinnsvepning

Så har jag varit hos BM idag, jag hoppas att det var sista besöket innan jag föder. Men ny tid är inplanerad 23 okt och det känns som jag kommer behöva gå på den med. Mitt SF mått hade ökat en del, vilket det inte ska göra så sent i graviditeten, så nu är frågan är det en stor bebis helt plötsligt? SF måttet låg på 34. Mitt blodtryck på 105/80. Brukar inte ligga så högt på under trycket. Men vet inget om vad det är för skillnad på de olika trycken. Hjärtljuden hos bebis låg mellan 145-150 och bebis ligger likadant som den gjort de senaste gångerna, medandra ord med ryggen på min högra sida.
Bad idag om en hinnsvepning om det var möjligt. Min tapp låg centrerat, var mjuk och hon kunde stoppa in ett finger och känna bebisens huvud så en svepning blev det. Gjorde förbaskat galet ont!! Men det är ju helt klart värt det OM det fungerar. Läste dock att statistiken för lyckad hinnsvepning låg på ca 25% så bara till att hoppas och hålla tummarna. Kan ju säga att det låg en liten slemklump i bindan jag fick hos BM när jag kom hem, men vet inte om det är lite annat slem och glidmedel som kom ut eller om det var en liten bit av "slemmis. Har fått lite mer smärtsamma förvärkar men annars mår jag som vanligt. Får väl se vad kvällen och natten erbjuder i smärta. Hoppas kunna gå på vattengympan imorgon (om inte bebis har kommit).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar