tisdag 15 oktober 2013

Blod och slemmis

Igår kväll hade jag mycket värkar. Förvärkar eller vanliga vem vet, ont gjorde de i alla fall. När jag vaknade i morse efter ganska bra sömn så var alla känningar what so ever borta. Besvikelse är det ordet jag skulle vilja använda i detta fall. Gick på toaletten och (ursäkta mig) ut kommer världens blodigaste geleklump följt av massa mörkrött blod. Gissar på att det var slemmis som tittade ut och kanske var det teckenblödning (?) med. Svårt med alla dessa saker som händer med kroppen tycker jag. Känns som man aldrig vet säkert med något.
Ringde till förlossningen då det stod på alla sidor jag fann att man alltid skulle ringa dem vid ev. blödning. Barnmorskan sa att det inte var någon fara alls så länge jag kände bebisen och inget färskt blod kommer. Tycker det är svårt att veta med bebisen då den är otroligt oaktiv på dagarna och lever rövare på kvällarna.
Har haft ganska mycket sammandragningar under dagen men bara någon enstaka värk som känts lite. Gggahh, kan de inte bara dra igång. Hur mycket jag än inte ser fram emot en förlossning då det fortfarande skrämmer skiten hur mig så vill jag bara att en förlossning ska dra igång. Mår allt mer psykiskt dåligt av att vara gravid. Känner mig värdelös på de flesta plan så ett litet mirakel skulle inte sitta fel just nu.
Får se om vattengympan ger någon bra effekt, för det gick tydligen bra att gå trots att slemmis hade lossnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar