onsdag 24 april 2013

Update

Undrar ibland hur jag hann blogga så pass mycket som jag gjorde när jag väntade med Champagne men insett att jag för det första inte jobbade heltid och jag hade ju inte en vild 2 åring att ta hand om på ledig tid.
Har sedan sist hunnit med ett läkarbesök på KK som jag tydligen inte skulle vara på (skulle egentligen betalas men det slapp jag eftersom sjukhuset hade gjort fel). Även om jag inte skulle varit på detta läkarbesök så fixade han det jag önskade, ett fostervattenprov som jag ska göra 14 maj. Känns dock som det är sent då jag bör vara i ca vecka 17 då. Han gjorde även ett snabbt vaginalt ultraljud för att se att den lilla levde där inne. När jag ska göra fostervattenprovet kommer de samtidigt göra en grundlig organ scanning. Så de känns bra.
Har inskrivning hos barnmorskan den 3 maj. Ska tydligen ta ca 1tim har jag inget minne av sen inskrivningen med Champagne. Sen den 7:e maj är det dags för mitt "riktiga" läkarbesök på KK. Då ska vi planera min graviditet. Får se då om det blir extra kontroller eller om de tycker att rutinkontrollerna räcker.
Sen ska jag på rul den 5juni. Ja det är mycket springande på KK känns det som. Uppskattas nog på jobbet.
Tycker mig känt fladder i magen men gott många dagar utan att jag känt något så undrar om det kan ha varit mina tarmar som spelat mig ett spratt.
Har blivit så tjock så jag kan inte direkt dölja min graviditet längre. Men nu vet de flesta i släkten det. Vill dock inte att allt för många ska veta innan vi fått fostervattens resultat. Tänk om....även om man inte vill tänka på det.
Idag är jag i v. 14+2. Tycker tiden går ganska snabbt och jag mår så mycket bättre förutom fogglossningen som redan har kommit för att stanna. Suck, bara att stå ut med smärtan! Ska frysa gymkortet och så får jag gå så mycket jag orkar istället.
På lördag åker vi till Portugal. Det är efterlängtat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar