lördag 1 juni 2013

Hinner inte med

Jag är mer än värdelös på att blogga denna graviditet. Vart tar all tid vägen? Känner mig galet stressad och som jag aldrig hinner med...något.
Fostervatten provet och organ screening såg bra ut. Inga av de vanligaste kromosom förändringarna fanns hos barnet och inga bubblor i tarmen så vi är helt utan anmärkningar. Känns så bra! Mindre kul är det att jag inte känner bebisen. Hoppas innerligt att det beror på att moderkakan ligger i framvägg men det får jg ju reda på, på onsdag 5/6. Kul och se vad jag får för förlossningsdatum med. Blev flyttad fram till 23:e oktober på fostervattenprovet.
Min foglossning tar nästan bokstavligen talat livet av mig, funderar på om kryckor skulle kunna vara ett alternativ? Så illa är det just nu de flesta dagarna, lite bättre de dagar jag inte jobbar 8 timmar.
Vart finner man fina och inte allt för dyra mammakläder nu för tiden? Jag håller seriöst på att bli galen. Jag känner mig enbart ful och tjock just nu. Denna graviditeten ger mig ingen fin hy utan bara finnar och blämmor och nästan inga kläder sitter bra. Vill mest bara ligga i soffan och dra något gammalt över mig till bebisen tittar ut.
Var på Lindex en snabbis idag då jag skulle byta en klänning till Champagne. GUD va mycket fint det finns just nu. Jag var så nära att köpa lite fint till den nya lill* men kanske bäst att vänta till man varit på RUL och vet att allt är ok. Sen behöver vi egentligen inte så mkt nytt men lite vill man ju ge h*n. Blir det en pojke så blir det nästan stor shopping så småning om men det vet vi ju först när den lill* bestämmer sig för att komma ut.
Idag är jag 19+2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar